divendres, 31 de desembre del 2010

El dia que m'espera

Prenc el títol d'un dels articles que més em frepa del diari ARA (.cat) per explicar què faig aquest 31 de desembre.

Em desperto tard. Cap a dos quarts d'onze, que ahir vaig quedar-me a veure per enèsima vegada Ocean's Eleven. Què bons són el Pitt i el Clooney (qui vulgui canviar el verb ser per estar, ell mateix). M'aixeco i el primer que faig és anar a comprar el raïm per aquesta nit. Vénen uns amics a sopar a casa, així que per si de cas, en compro una mica més de dos quilos. Crec que m'he passat però sempre m'han dit que més val que en sobri...
Netejo la casa, l'excel diu que aquesta setmana em toca treure la pols, passar l'aspirador i fregar. Ho acompanyo d'una mica de jazz nadalenc i del sempre exitós ...All this time de l'Sting.

En acabat, m'assec aprop de la finestra del menjador per rebre els pocs rajos de sol que hi treuen el cap. Llegeixo el diari. M'agrada un "tuit" del Santi Cañizares que diu que en política, és tan ingnorant que fins i tot podria tenir un escó... I el Barça de bàsquet va guanyar al Madrid de 20 punts.

Tot esperant l'hora de fer el dinar (avui farem uns talls de xai acompanyats d'amanida) miro un parell de capítols de Cosas de Casa i em pregunto què se'n deu haver fet de l'Steve Urkel.

Mentre alguns se'n van a treballar, arriba la primera remesa d'amics. Dinem, fem el cafè i alguns se'n van al paradís de les migdiades.

Em toca començar a preparar el menú d'aquesta nit. El primer el porten els amics. Jo m'encarrego del segon. Faré un llenguado de Cambrils amb avellanes i llimona. A veure si triomfa. Les postres... mmm les postres que farà l'ArguinyANNA de casa!

Prepararem la taula. Perdré ben bé una horeta triant la música d'acompanyament del sopar. La gent anirà arribant, començarem a fer-la petar, farem uns previs i sense adonar-nos-en, haurà arribat l'hora de treure els més de 2 quilos de raïm. Ens desitjarem el millor pel 2011, de cor. Perquè no ho hem fet malament. Perquè ens toca que les coses ens rutllin. Recordarem la família i els amics, els que estan en d'altres festes paral·leles. Brindarem amb cava i acabarem el dia amb el dubte de sempre: comencem a menjar el raïm o encara són els quarts?